Projekt Gimnazjalny:

Coca-Cola błogosławieństwo czy przekleństwo?

opiekun: mgr Luiza Sokołowska

Uczestnicy:


Grupa skupia uczniów, którzy realizują szkolny projekt edukacyjny. Cele projektu to:

  1. Poznanie historii Coca-coli, jej początków i przyczyn powstania
  2. Poznanie reklam Coli i uświadomienie uczniów z wpływem reklamy na konsumpcje i życie codzienne
  3. Zapoznanie się ze składem Coli i jej wpływ na organizm człowieka
  4. Ponadto:
  5. Poszerzanie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł
  6. Poszerzanie kompetencji językowych z języka angielskiego poprzez wyszukiwanie informacji na stronach obcojęzycznych
  7. Zachęcenie do dokonywania zdrowych wyborów
  8. Przygotowanie do publicznych wystąpień

Podczas projektu uczniowie zgłębiali szeroki temat jakim jest najbardziej popularny napój wszech czasów, czyli Cola. Dowiedzieli się jak była jego geneza, pierwsze próby sprzedaży, dlaczego nosi taką nazwę, logo, oraz poznali wiele ciekawych wątków z nim związanych.
Grupa projektowa zaznajomiła się z pierwszymi reklamami Coli i tym jak one ewoluowały do dnia dzisiejszego. Zagłębiając temat Coli nie można nie wspomnieć o jej składzie, który szczegółowo analizowaliśmy.
Każdy uczeń wykonał doświadczenie związane z Colą, np. co się dzieje z kością, monetą, gwoździem czy mlekiem w kontakcie z tym napojem.
Pod koniec zastanowiliśmy się czy ten kultowy produkt jest dla nas błogosławieństwem czy przekleństwem, innymi słowy czy dobrze, że go wymyślono czy lepiej, żeby go nigdy nie było.
Wnioski nie były jednoznaczne.

POWRÓT


opracował: ___